Gå til hovedinnhold på siden Gå til hovedmeny

Om organisasjonen / Brukermedvirkning i NAV

Dette er en ressursside der vi har samlet informasjon om brukermedvirkning i NAV. Denne læringsplattformen er under utvikling. Mye er rettet motbrukerrepresentanter i NAV, menNAV-ansatte finner også nyttig informasjon om brukermedvirkning her.

  • 25.01.2018

    Er du brukermedvirker i NAV eller ønsker å bli det?

    Brukermedvirkning er et viktig virkemiddel i å drive aktivt påvirkningsarbeid overfor instanser som er viktig for brukerne. Formålet med brukermedvirkning i FFO-regi er å gjøre tjenester bedre for mennesker med funksjonshemning og kronisk sykdom.

  • 02.02.2018

    10 bud i opplæring

    Mange organisasjoner har utviklet opplæringsmodeller for brukermedvirkning. Det er viktig at du som brukermedvirker har en grunnopplæring.

  • 02.02.2018

    Brukermedvirkning er påvirkningsarbeid

    Brukermedvirkning er et viktig virkemiddel i å drive aktivt påvirkningsarbeid overfor instanser som er viktig for brukerne.

  • 02.02.2018

    Hvordan er NAV-utvalgene sammensatt?

    NAV-utvalgene er ulikt sammensatt. Det kan være forskjeller mellom sentralt brukerutvalg, NAV i fylket og lokale NAV-utvalg.

  • 02.02.2018

    5 organisasjoner i NAV

    Her viser vi 5 sentrale organisasjoner og deres kompetanse- og erfaringsområder, samt hvordan de ser behov for læring for brukerrepresentanter og NAV-ansatte. Disse organisasjonene er representert i Sentralt brukerutvalg og i mange lokale NAVutvalg.