Gå til hovedinnhold på siden Gå til hovedmeny

FFO Hordaland

Kontaktinformasjon

FFO Hordaland

Fylkessekretær, daglig leder av Fi-Senteret

Vibecke Magnus 

Kontortid: 08.30-16.00

Postadresse:

Vestre Strømkaien 7, 5008 BERGEN

Telefon:
55 59 68 02, 944 87 908

Ledig stilling konsulent FFO Bergen

Vårt lokallag Funksjonshemmede Fellesorganisasjon Bergen, er på jakt etter rette person til å arbeide med rettigheter for funksjonshemmede og kronisk syke. FFO Bergen har ledig engasjement som konsulent i 25-40% stilling.

Hvem er vi? 

Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO) er en paraplyorganisasjon for 84 organisasjoner av mennesker med funksjonshemning og kronisk sykdom og deres pårørende. FFO er partipolitisk uavhengig.

FFOs overordnede mål er samfunnsmessig likestilling og deltakelse for mennesker med funksjonshemning og kronisk sykdom og deres pårørende. FFO motarbeider alle former for diskriminering av mennesker med funksjonshemning og krever anerkjennelse av alle menneskers likeverd, lik rett og like muligheter.

FFO skal gjennom sin virksomhet skape samarbeid, særlig i politiske saker, mellom funksjonshemmedes organisasjoner i samfunnet både nasjonalt og lokalt.

FFO Bergen har ansvaret for 15 000 medlemmer i 25 organisasjoner i Bergen. Vår hovedoppgave er å ivareta de funksjonshemmede og kronisk syke sine interesser og utfordringer i Bergen Kommune.

Vi holder til i trivelige lokaler, sentralt lokalisert ved Bystasjonen i Bergen.

KONSULENT

FFO Bergen har ledig engasjement som konsulent i 25 – 40 % stilling for snarlig tiltredelse, med mulighet for fast ansettelse.

Vi søker en person med følgende kvalifikasjoner:

  • Må ha interesse for politikk og rettigheter for funksjonshemmede
  • Må ha god skriftlig framstillingsevne og like å skrive
  • Må kunne norsk, både skriftlig og muntlig
  • Må ha god datakunnskap
  • Må ha god kunnskap om sosiale medier
  • Må ha tallforståelse
  • Bør ha god organisasjonskunnskap
  • Bør kjenne til funksjonshemmedes organisasjoner
  • Bør ha relevant utdanning
  • Bør ha relevant arbeidserfaring

 Arbeidsoppgaver, bl.a:

  • Prosjektarbeid
    • Oppfølging
    • Lage søknader
    • Skrive rapporter
    • Lage og gjennomføre spørreundersøkelser
    • m.m.
  • Følge med på det som skjer i Bergen Kommune
  • Noe forefallende kontorarbeid
  • Skrive høringssvar

Vi ønsker at du:

  • Er strukturert, effektiv og nøyaktig
  • Er initiativrik og løsningsorientert
  • Kan arbeide selvstendig, men også samarbeide godt med andre 
  • Er flink til å tilegne deg ny kunnskap
  • Er omgjengelig og har godt humør og en positiv innstilling.

 Vi tilbyr

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Lønn etter avtale.

 Det må påregnes noe arbeid på ettermiddag/kveld. Vi har kontortid tirsdag og torsdag.

Vi vil legge vekt på at den som blir ansatt er personlig egnet for stillingen og har interesse for organisasjonsarbeid og interessepolitisk.

Vi oppfordrer personer med nedsatt funksjonsevne/kronisk sykdom om å søke stillingen.

Spørsmål om stillingen kan rettes til leder Bjørn Greve på telefon 918 04 526 eller til nestleder Kristin Kvalsnes på telefon 416 52 021.

Skriftlig søknad med CV sendes pr. epost til ffo.bergen@outlook.com eller i posten til

FFO Bergen, Vestre Strømkai 7, 5008 Bergen. 

Søknadsfrist: 16. februar 2020

Stillingsannonse