FFO Oslo

Pb 5900 Majorstua

Telefon:
  • 02.06.2021

Covid-19 rammer Oslos funksjonshemmede og kronisk syke hardt. Det trengs en tiltaksplan for å ta igjen det tapte.

Nå har vi levd med koronapandemi i over ett år. I løpet av de siste fem månedene har Oslo innført stadig strengere smitteverntiltak. Det har vært vanskelig for alle, og veldig vanskelig for noen. Personer med funksjonsnedsettelser og kronisk syke forsvinner lett i stormen av høye ledighetstall og krisa for næringslivet.

• 02.06.2021

Ullevål sykehus må utvikles for å sikre sykehustilbudet til Oslos innbyggere

FFO Oslo mener Ullevåltomta er bedre egnet for nye sykehusbygninger enn den trange tomta på Gaustad, og kan ikke akseptere at Ullevål sykehus nedlegges. Alle innbyggerne i Oslo skal ha et lokalsykehus innenfor Oslos bygrenser. Kapasiteten i Oslo-området er for lav og må økes ved å prioritere utbygging av Aker sykehus, hovedsakelig som lokalsykehus for de fire bydelene i Groruddalen.

El-sparkesykler

FFO Oslos årsmøte 2021 mener svak forvaltning og uforsvarlig bruk av el-sparkesykkel i dag er til stor fare for våre medlemmer. Det går mest ut over de som er rullestolbrukere, svaksynte eller blinde. Men eldre, som kan være mer ustø på bena, står også i fare for å snuble over hensatte el-sparkesykler.