Gå til hovedinnhold

Nytt brukerråd ved NAV Hjelpemiddelsentral i Trøndelag

Det skal oppnevnes nytt brukerråd ved NAV hjelpemiddelsentral i Trøndelag fra juni 2025 og FFO Trøndelag ber om forslag på brukerrepresentanter
12.02.2025

FFO Trøndelag skal oppnevne 4 faste representanter og 4 vara. representanter.

Brukerrådet oppnevnes for 2 år i gangen, så det nye brukerrådet vil ha funksjonstid fra juni 2025 – til juni 2027.

Brukerrådet møtes 4–5 ganger i året, med møtesteder på Levanger, Sandmoen og digitalt via Teams for kortere møter.

Det er også opprettet eget samhandlingsteam på teams hvor referat og presentasjoner deles, og hvor brukerrådet man kan drøfte mindre saker mellom møtene.

Representantene kan oppnevnes for flere perioder, men vi anbefaler å unngå kontinuerlig oppnevning utover tre sammenhengende perioder.

Vedlagt følger mandatet til brukerrådet. Mandatet beskriver brukerrådets rolle, formål og oppgaver, samt organisering med sammensetning, funksjonstid og arbeidsformer.

Frist for innsendelse av forslag 12. februar 2025.