Om FFO / Brukermedvirkning i NAV
Dette er en ressursside der vi har samlet informasjon om brukermedvirkning i NAV. Denne læringsplattformen er under utvikling. Mye er rettet motbrukerrepresentanter i NAV, menNAV-ansatte finner også nyttig informasjon om brukermedvirkning her.
-
02.02.2018
5 organisasjoner i NAV
Her viser vi 5 sentrale organisasjoner og deres kompetanse- og erfaringsområder, samt hvordan de ser behov for læring for brukerrepresentanter og NAV-ansatte. Disse organisasjonene er representert i Sentralt brukerutvalg og i mange lokale NAVutvalg.
-
02.02.2018
Hvordan er NAV-utvalgene sammensatt?
NAV-utvalgene er ulikt sammensatt. Det kan være forskjeller mellom sentralt brukerutvalg, NAV i fylket og lokale NAV-utvalg.
-
02.02.2018
Brukermedvirkning er påvirkningsarbeid
Brukermedvirkning er et viktig virkemiddel i å drive aktivt påvirkningsarbeid overfor instanser som er viktig for brukerne.
-
02.02.2018
10 bud i opplæring
Mange organisasjoner har utviklet opplæringsmodeller for brukermedvirkning. Det er viktig at du som brukermedvirker har en grunnopplæring.
-
25.01.2018
Er du brukermedvirker i NAV eller ønsker å bli det?
Brukermedvirkning er et viktig virkemiddel i å drive aktivt påvirkningsarbeid overfor instanser som er viktig for brukerne. Formålet med brukermedvirkning i FFO-regi er å gjøre tjenester bedre for mennesker med funksjonshemning og kronisk sykdom.