Gå til hovedinnhold på siden Gå til hovedmeny

Førsteinntrykket er viktig. Andreinntrykket er riktig!

Førsteinntrykket er viktig. Andreinntrykket er riktig!

En dame holder neven mot munnen og ser beskymret ut, med teksten: Førsteinntrykket er viktig. Andre inntrykket er riktig

Alle skal få delta, alle skal få være med

I Norge roser vi oss av å være et åpent og tolerant samfunn.

Alle skal få delta, alle skal få være med. Det er idealet, men ikke virkeligheten. Mennesker med diagnoser møter begrensinger og motstand hver dag. Begrensninger i sykdommen, motstand i omgivelsene.

Gjennom kampanjen, Førsteinntrykket er viktig, andreinntrykket er riktig!, ønsker vi å sette søkelyset på hvordan medmennesker kan gjøre en forskjell gjennom å spørre og lytte, rett og slett være åpen og tolerant. Slik kan vi få et ekte mangfold, ikke et mangfold med skylapper.

Kampanjen ble i utgangspunktet initiert for å opplyse utebransjen om ulike utfordringer FFO sine medlemmer har i hverdagen. Budskapet er så viktig at det fort ble utvidet til å gjelde alle.

 

 

Nedenfor kan du se filmene som ble laget i forbindelse med kampanjen

Eli sin historie

Eli Lund Wells som har levd med Parkinsons sykdom i over 14 år. Det har medført kommentarer og blikk hun har lært seg å leve med, men gjerne skulle vært foruten.

 

Therese sin historie

Vi har nok alle opplevd å være trøtte, slitne og tomme for energi. For Therese er trøtthetsfølelsen både sterk og konstant, og et symptom på sykdommen Multippel sklerose.

 

Kampanjen er støttet av Stiftelsen Dam og utviklet i samarbeid med Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon Rogaland og reklamebyrået Ensign.

Pressekontakt for denne kampanjen er: Kine Konstanse Larsen. Mobil: 93245002. E-post: kine.larsen@ffo.no